15 Min Forex Trading Strategi


Avancerat system 15 SWING 15 min TECH. Submitted av Olivier. Traded pair EUR USD, GBP USD, EUR JPY, GBP JPY. Tidsram 15 Min. Tradering timmar 6 45 AM till 5 PM, PARIS tid, GMT 1.1 När du ska öppna A POSITION. Det första arbetet på din handelsdag kommer att vara att dra på varje graf och för varje par motstånd, stöd och trender linjer Först från 4H tidsram, sedan på 1H tidsram och slutligen om 15 min tidsram Du måste välja en Färg på linjer för varje tidsram, eftersom du kommer att förstå hur starkt ditt stöd, motstånd eller trendlinje är när du kommer att titta på 15 min. En trendlinje kommer att ansluta minst 3 poäng. Denna märkning tar bara 15 minuter och vid 07:00 Kommer att ha 4 grafer EUR USD, GBP USD, EUR JPY och GBP JPY på 15 min tidsram. Nu är vi redo att handla och vi måste bara vänta på signalen på vår skärm. När en 15 min ljusstake stänger över eller under en Trendlinje, stöd eller motstånd, vi har en signal att gå lång eller kort VI KAN ÖPPNA EN POSITION. Och great Men hur mycket sh Ould Jag riskerar eller förväntar mig på den här handeln. Låt oss se följande.2 VAD VIL ÄR STORLEDNINGEN. Detta är den viktigaste delen av denna handelsmetod De flesta handlare tänker på hur många pips de vill vinna per handel, Per månad eller per år Men vi kommer att tänka på hur mycket procentandel av vår kapital vi vill vinna per handel, per månad eller per år. A - Du borde definiera den maximala andel av kapitalet du är redo att riskera för att öppna en position. Var 2, 3, 4, 10 Till exempel mig är just nu min maximala risk 6 Så nu delar du detta med 2 3 i mitt fall och du kommer att ha din standardrisk, låt s kalla det K1 och K2 blir K2 K1 2 B - När du har en inmatningssignal måste du utvärdera ditt stopp 30, 40, 50, 100 pips. Allmänt ska ett stopp vara över eller under det senaste låga eller höga beror om du är lång eller kort. Ta alltid in spridningen i Inställningen av ditt stopp C - Till exempel, om du uppskattar ditt stopp vid 40 pips spridda ingår, vilket innebär att ditt stopp kommer att vara 37 Pips om spridningen av din mäklare är 3 pips och din K1 är 3 så det betyder att 40 pips borde vara lika med 3 av din kapital D - Varför K1 och K2 Om du överväger varje par separat, efter varje vinnande handel, kommer du att Handel K2 av ditt kapital och efter varje förlorad handel kommer du att handla med K1 av ditt kapital. Låt oss ta ett exempel på detta för att göra det tydligare. Ditt kapital är 10 000 eur och du ställer din risk K1 vid 3, det betyder att Din standardrisk är 3 av 10 000 eur 300 eur och din K2 kommer 6 så 600 eur, Nu har du en signal på EUR USD och din tidigare handel på detta par var en lösare, så risken för denna handel kommer att vara K1 3 av Ditt kapital 300 eur Du uppskattar din STOP vid 30 pips och EUR USD 1, 36 så du måste öppna en position på 136K-konto i EUR och du vet att du inte kan förlora mer än 300 eur på denna handel. Nu undrar du Hur mycket kommer din vinst att bli? Låt oss se detta i tredje delen. 3 VAD ÄR MIN RESULTATMÅL. Så mycket du kan A-du kommer att sätta ett vinstmål på Samma avstånd som ditt stopp Don t glömma att inkludera spridningen B - Du kommer att sälja hälften av din position i detta vinstmål och ställa in ett nytt stopp för andra halvan vid din ingångspunkt breakheaven C - Du kommer att flytta stoppet manuellt under Eller över varje låg eller hög, efter trenden. Denna teknik är väldigt subjektiv i den meningen att för olika handlare, stöd, motstånd och trendlinjer inte kommer att ses på samma ställe. Ibland bör en signal inte tas. När du har ställt in Din stopp, du ser att vinstmålet är över ett starkt motstånd på en 4H TF eller 1H TF, så i det här fallet borde du inte öppna en position eftersom dina chanser att priserna bryter motståndet är låga - Du borde inte skriva in en signal På nyheter som volatiliteten blir för hög - Don t handla före 07:00 eller efter 17:00 PARIS TIME - Don t handla på låga volatilitetsdagar. SÅ SÅ S IT Om du har några frågor om det, snälla fråga mig . Avgiven av Olivier den 16 april 2010 - 09 09. Tacka alla för y Du är intresserad av den här tekniken. När du har dina ritningar från morgonen väntar du bara på signalen. Se på den här grafen. Skärmdump Den sista fältet stänger under stödet MEN detta stöd är inte längre giltigt på grund av fältet precis innan Som kom under stödet men nära ovan är det inte en riktig omgång för att komma in i en position bör barens stängning vara den lägsta under supporten. Här är ett exempel på en handel som jag tog på den 15 april är jag fortfarande på den på EUR USD. It är 6 45 am Paris tid, bara vaknat, och mitt första arbete är att dra trendlinjen På EUR USD, ingenting på 4H, så jag går till 1H och ritar den här första trendlinjen i röd. Sedan går jag till min 15 min Diagram och dra en annan trendlinje i svart den här tiden. Så bestämmer jag att jag idag kommer att gå in i en position i EUR USD om en bar stängs under den röda trendlinjen. Det kommer att vara riskabelt att sälja om en bar stängs under den svarta trenden Linje eftersom vi är för nära från den starkaste röda trenderlinjen, och chansen att få en rebound på det är högt. Låt oss se wha T har hänt next. So här har vi en signal att sälja Min tidigare handel på EUR USD var en lösare Så jag kommer att handla K1 av min huvudstad på denna handel 1,5 av min huvudstad för mig just nu vill jag att mitt stopp bara är Ovanför den tidigare höga så det blir 1,3651 40 pips Så min vinst 1 kommer att vara 40 pips på 1,3571 Till det här priset kommer jag att återuppta hälften av min position och sätta ett nytt stopp för den återstående positionen på min Ingångspriset, 1,3611.Så denna handel gick bra, hälften av min position såldes på 1,3571, och jag satte ett nytt stopp på 1,3611. Varje gång jag gör en ny hög flyttar jag mitt stopp precis ovanför. Det är 3 40 pm, 16 april Paris tid, och det här är min position på EUR USD, mitt stopp är satt till 1,3571 och jag har redan säkrat 40 pips med 1,5 av MIN CAPITAL.15 Min Forex Day Trading Strategy. This Dagens handelsstrategi fungerar bra på 15 min-diagrammen Strategin består av 3 trendindikatorer 1 långsiktig indikator 200EMA för övergripande trendriktning och 2 kortvariga indikatorer summer, bläckfisk 2 för laserskarpa inmatningar i Den övergripande trendriktningen Vänligen gärna experimentera med andra tidsramar. Indikatorer 200 Exponentiell glidande medelvärde, summer, octopus2 Önskad tidsram s 15 minuter diagram Handelssessioner London och New York Bästa valutapar any. Example EUR USD 15 Minutes Chart. As visat I USD-USD-diagrammet ovan gav den här kortfristiga fx-strategin oss 2 lönsamma säljssignaler i nedtränningspriset under 200EMA. Båda affärer var stängda med risk att belöna 1 2.Pris ovanför den 200 EMA-bullish trendriktningen. Octopus2 Histogrammet mäter grönfärgad bar s. Buzzerindikatorn ändrar färg från röd till grön. Öppna köppositionen vid öppningen av nästa stapel. Stoppförlust Placera en skyddande stoppförlust 1-2 pips under den senaste swing-lågpunkten. Punktmål Avsluta köphandeln mot risk-till-belöning 1 2 dvs. riskera 25 pips Att göra 50 Alternativt, avsluta den långa handeln när Octopus2-indikatorn ändrar färg från grön till röd. Ange under 200 EMA-baisse trendriktning. Octopus2-histogrammet mäter rödfärgad bar s. Buzzerindikatorn ändrar färg från grönt till rött. Öppna försäljningsstället vid öppningen av nästa stapel. Stoppförlust Placera en skyddande stoppförlust 1-2 pips ovanför den senaste svänghöjdsgraden. Prismålet Avsluta köphandeln mot risk att belöna 1 2 dvs. riskera 40 pips Att göra 80 Alternativt, avsluta kort handel när Octopus2-indikatorn ändrar färg från röd till grön. Relaterad Posts. Download Forex Analyzer PRO gratis idag. Brand New Forex System med Super Accurate och Fast Signals Generating Technology. Forex Analyzer PRO genererar köp och Sälja signaler direkt på ditt diagram med laser noggrannhet och REPAINTS. Up till 200 Pips varje dag. Köp och Sälj Forex Signals. Advanced Daily Range Detection. Email Mobile Trading Alerts. No Repainting eller Lagging. We respekterar alltid din integritet vid. Free Candle 15-minuters strategi för tillförsiktiga nybörjare. Detaljer publicerad 05 mars 2015 Skriven av Admin-kategorin Handelsstrategier Hits 6304. Den föreslagna 15-minutersstrategin är perfekt för nybörjare som traditionellt föredrar korttidiga intradagavtal. Enbart en indikation Ator, minsta kunskap om ljusstakeanalys och enkla handelsrekommendationer gör det möjligt för nästan alla att tjäna inte mycket, men stadigt. Skal locka nybörjare som en magnet till nackdel för teknisk analys och riskkontroll. Du kan acceptera det faktum att det är svårt för nybörjare att Behärska en massa indikatorer, men även en grundläggande förståelse för ljusstakeanalys kan generera en regelbunden inkomst. Om du kan hitta en stabil arbetsskalningstrategi i tid, har handelskonto en bra chans att överleva medan dess huvudhandlare får teknisk kunskap och praktisk erfarenhet. Denna 15-minutersstrategin sticker ut bland de olika scalping-systemen eftersom den var speciellt utformad för att arbeta med populära valutapar på korta tidsramar. Indikatorer och matematik i strategin. Metoden bygger på att man använder en kombination av standard ljusstakeanalys med en hög Graden av tillförlitlighet Endast ett enkelt exponentiellt glidande medelvärde av slutkurs med period 9 för M15-perioden är användning D som en indikator på trendens trend och sedan analyseras nuvarande ljusplats i förhållande till rörelsen. Nu måste vi definiera ett fritt ljus som blev grunden för denna 15-minuters strategi. Detta anses vara fullt ut Bildat 15-minuters ljus, kropp och skuggor som inte berör det byggda rörliga genomsnittet, trots att dess slutkurs är över den föregående höga för uptrend eller under den tidigare låga för downtrend-marknaden. På ett riktigt diagram är sådana ljus Visas ganska ofta och ger bra inträdespunkter. Fritt ljus ska ha den vanligaste formen med medelstora kroppsskuggor, standardomvandlingsmönster som Hammer, Doji, liksom gapets situation används inte för analys. Viktigt är att det fria ljusets kropp kan vara tillräckligt lång, dvs avsevärt avvika från genomsnittet , Så det kan vara farligt att komma in ibland bör du ignorera de flesta signalerna. Alla de stora valutapar rekommenderas för arbete EUR USD, USD JPY, USD CHF, GBP USD och större kors EUR GBP, EUR JPY, GBP JPY Du borde Bättre arbete under europeisk och amerikansk session kan den asiatiska volatiliteten inte vara tillräckligt. Vi ska visa handelns mekanik i den mest stabila perioden 15 minuter, men du kan faktiskt också prova större tidsramar. Vi tar ganska volatilt par till exempel EUR JPY Först och främst definierar vi den allmänna riktningen av trenden med EMA 9 bullish eller bearish. Analysera sedan ljusplatsen i förhållande till linjen, letar efter fria ljus. Därför, enligt strategin. För haustriktning, slutkurs m Ust vara högre än föregående max, för bearish under den tidigare låga. För att gå långa köp på 15-minutersstrategin behöver du ett fritt vitt ljus som ligger ovanför den glidande medellinjen När nästa ljus är öppet, skriv till marknadspriset, Men du kan också placera väntande order BuyStop strax över slutkursen för föregående ljus. StopLoss rekommenderas att ställa 3-5 poäng under det minsta tillåtna ljuset som används för analysen efter att priset har passerat storleken på stoppet, flytta Det att breakeven och sedan spåra tillsammans med rörelsen. För att komma in, behöver du ett fritt svart ljus som ligger under det glidande medlet Öppet vid nästa ljusets öppnande till marknadspris eller med en pågående order. SellStop Stopp-förlusten är inställd på Maxen av det arbetande fria ljuset och flyttade till breakeven efter att priset passerade minst 70 av stoppet. Profit på öppna positioner kan beräknas med hjälp av det vanliga sättet att hantera pengar, men det är rekommenderat att använda dubbelt intervallstorlek för den fria candle. I Viktigt att 15-minuters strategin ger en vinst endast under normala förhållanden Arbete under perioder med marknadsstabilitetsnyheter, slut på sessioner mm rekommenderas inte. Öppen position kan hållas till marknadspris tills avståndet från en stängning pekar på Genomsnittet är minst hälften av det fria ljuset. Några kommentarer från erfarenheten. En bra tid att komma in med de viktigaste valutapararna är 15-30 minuter efter öppnandet av den europeiska sessionen, när marknaden redan har bestämt sig för marknadsriktningen Den genomsnittliga tiden för en öppen transaktion är upp till 1 timme. Arbeta utan stopp är inte rekommenderat. Viktigt är den föreslagna 15-minutersstrategin bara trend och det rekommenderas inte att använda det även för den breda plattan. Du kan prova alternativen på 15 - minuter strategiska alternativ med en annan EMA-period, desto mindre är den genomsnittliga dagliga volatiliteten, det långsammare glidande medlet bör vara. För något verktyg öppnar inte transaktionen, om. avslutningen från slutkursen för arbetsfri ljus till EMA 9 är mindre th En 2 sprids mindre än 3-4 poäng. Kroppens fria ljus är mindre än 10 poäng. Det är vanligtvis en tillfällig återgång från trendrörelsen i början av varje timme, så det rekommenderas inte att gå in under de första 15 minuterna Av tiden. Betydande fungerar metoden stadigt på valutapar, men är absolut inte tillämplig på framtiden, där även när man rör sig längs trenden, observeras de stora återställningslysen konsekvent, vilket snedvrider analysen och förhindrar näringsidkaren. Stearinljuset är ganska effektivt när det gäller förväntningarna om du gör affärer inte ofta men bara i de mest tillförlitliga konfigurationerna. Eftersom det använder de konventionella principerna för ljusstakeanalys kan du försöka samtidigt fungera på flera instrument vid en rimlig kapitalhantering. Tillgänglighet och jämnhet En del primitivitet i systemet är något förvirrad av ett stort antal falska signaler, så det rekommenderas att lägga till ett filter i tekniken åtminstone standard MACD D Glöm inte ju längre perioden desto starkare signalen. Den här enkla 15-minutersstrategin är användbar för både nybörjare och erfarna handlare att tjäna på en tyst och förutsägbar marknad som ett litet lönsamt tillskott till mer komplexa handelssystem Source Dewinforex.

Comments

Popular posts from this blog

Exponentiellt Vägda Glidande Medelvärde Filter Matlab

Forex Handelstimmar Schema House

Forex Trading Live Demokratiska Valmöte